تعميرگاه لوازم خانگي پارسيان 22377288 :: 88686994 تعميرگاه لوازم خانگي پارسيان 22377288 :: 88686994 .

تعميرگاه لوازم خانگي پارسيان 22377288 :: 88686994

ساختمان و اجزاء تشكيل دهنده در تعميرات ماشين لباسشويي تمام اتوماتيك۳

ساختمان و اجزاء تشكيل دهنده در تعميرات ماشين لباسشويي تمام اتوماتيك:

در تعميرات ماشين لباسشويي ، لباسشويي هاي اتوماتيك در مدل هاي متفاوت طراحي مي شوند كه از آنجمله مي توان به Yoke ماشين تمام اتوماتيك كه مخزن آن روي محور افقي سوار است و به آن مدل يوغي ( Yoke type ) گفته مي شود و همچنين ماشيني كه مخزن آن روي محور عمودي قرار گرفته و به آن نوع چرخان عمودي ( Rotary type ) گفته مي شود اشاره كرد. با اين حال لباسشويي هاي اتوماتيك داراي اجزا، الكتريكي مكانيكي تقريبا" مشابه و به شرح زير مي باشند:

الف - اجزاء الكتريكي در تعميرات ماشين لباسشويي تمام اتوماتيك:

دو شاخه-وظيفه دو شاخه انتقال انرژي الكتريكي از پريز به كابل رابط ماشين و در نهايت ، ساير قسمت هاي الكتريكي ماشين است. كه در بحث تعميرات ماشين لباسشويي در هنگام تعويض دو شاخه به جريان نامي دو شاخه جديد توجه نماييد. معمولا" دو شاخه هايي كه جريانشان كمتر از 16 آمپر است جهت استفاده در ماشين لباسشويي مناسب نيستند.
كابل رابط از آنجا كه جريان مصرفي ماشين بالاست، توصيه مي شود در تعميرات ماشين لباسشويي كابل 2.5*2 و يا حداقل 1.5*2 مورد استفاده قرار گيرد.
ترمينال - ترمينال به منظور ايجاد اتصالاتي مطمئن و هم چنين عايق بودن اين اتصالات از بدنه مورد استفاده قرار مي گيرد در تعميرات ماشين لباسشويي معمولا" از ترمينال هاي پلاستيكي و يا كائوچويي استفاده مي كنند. محل قرار گيري ترمينال ، قسمتي از بدنه ماشين است كه با پيچ و مهره در جاي خود مستقر مي شود.
-4 كليد قطع و وصل- معمولا" كليد به صورت متداول در ساير تعميرگاه لوازم خانگي و تعميرات لوازم خانگي ،در تعميرات ماشين لباسشويي بكار نرفته بلكه كليد قسمتي از تايمر است. يعني با كشيدن محور تايمر بطرف بيرون كنتاكت يا كنتاكت هاي كليد بسته شده و با حركت ولوم بطرف داخل، مدار الكتريكي ماشين قطع مي شود. كليد هاي بكار رفته در تعميرات ماشين لباسشويي دو كنتاكت و يا چهار كنتاكت هستند. در نوع دو كنتاكت ، نول مستقيما" به همه مصرف كننده هاي مدار رسيده و فاز پس از كليد وارد مدار مي شود بنابراين دو كنتاكت كليد، يكي فاز ورودي و ديگري فاز خروجي است.در نوع چهار كنتاكت هم فاز و هم نول وارد كليد شده و با حركت محور تايمر بطرف بيرون ، كليد بسته شده و فاز و نول وارد مدار لباسشويي مي شوند.
جهت تست كليد كافيست از روي نقشه ماشين كنتاكت هاي مربوطه به كليد را شناسايي نموده سپس با اهم متر آن را تست نماييد. به اين صورت كه ابتدا سيم هاي متصله به كليد را باز نموده، سپس دو پايه ورودي و خروجي كليد را به اهم متر وصل كنيد. با حركت محور تايمر به طرف بيرون بايد عقربه منحرف شده و تقريبا" عدد صفر را نشان دهد.
در تعميرات ماشين لباسشويي اگر عقربه منحرف شود اما به صفر نرسد، كنتاكت هاي كليد كثيف هستند. راحت ترين روش جهت اصلاح اين عيب استفاده از اسپري كنتاكت شور است. و اگر عقربه منحرف نشود ، لازمست صفحه كليد هاي تايمر از دو طرف آن باز شود و عيب بر طرف گردد. در كليد هاي چهار كنتاكت آزمايش با اهم متر در مورد هر چهار كنتاكت انجام شود ( دو به دو ) .
لامپ خبر- جهت اطلاع مصرف كننده از ورود برق به ماشين از چراغ خبر كه يك لامپ 220 ولتي است استفاده مي شود.

 

خدمات ارائه شده توسط مجموعه پارسيان به شرح زير مي باشد:

تعميرگاه مجاز لوازم خانگي

تعميرات لوازم خانگي

تعميرات ماشين لباسشويي

تعميرات ماشين لباسشويي بوش

تعميرات ماشين ظرفشويي

تعميرات ظرفشويي بوش

تعميرات سايد باي سايد

خدمات پس از فروش لوازم خانگي

دندانپزشكي صادقيه

باربري در جردن


برچسب: تعميرگاه ماشين لباسشويي، تعميرگاه ماشين لباسشويي بوش، تعميرات ماشين ظرفشويي بوش،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۴۸:۳۱ توسط:زيرك موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :